בית > מאמרים > קרוז מזמינים רק אצל סוכן שייט מומחה

קרוז מזמינים רק אצל סוכן שייט מומחה

מני רפפורט

ענף הקרוזים מתפתח בעולם בכלל ובישראל בפרט לצד גידול מספר הגולשים באתרי האינטרנט העולמיים. האם ניתן להזמין חופשת שייט באופן עצמאי ? התשובה חד משמעית- לא!. תכנון חופשת שייט דורשת מומחיות...פנו לסוכן שייט מומחה

למה לשלם לסוכן?!", קראה המודעה שרצה בלופ ברשתות החברתיות. השנה 2014 מחאת

הצרכנים בשיאה. כל סוחר חשוד בהונאה וכל צרכן נתפס כנעשק. לצד תחקירים מעולים

ונכונים, תכניות צרכנות בערוצים השונים, מציגות מצג שווא לגבי ענפי צרכנות שונים. בכל יום

ענף אחר עולה על המוקד. כשהמסקנה המתבקשת לכאורה: כל מוכר הוא ספק גנב, ספק

רמאי, ספק שניהם!

ענף התיירות. שנת 2015 עוברת לאיטה כאשר הצרכנים בטוחים כי כולם מרמים אותם. רבים

מהצרכנים מסתכלים על הפרסומים השונים ומבטיחים לעצמם: 'לי זה לא יקרה!'.  במקביל, סף

הגירוי התיירותי עולה בהדרגה משנה לשנה. טיול בכל עיר בירה אירופאית איננו 'נחשב', אלמלא

יש בו סיור 'נושא'. נופש בטורקיה – איננו אופציה וטיול לארצות הברית דורש שלושה שבועות

לפחות. רחש הולך וגובר מדבר על טרנד חדש של חופשות קרוזים. סוג של חופשה המשלבת, יתרונות של קלאב בסגנון הכל כלול וללא חסרונות של טיול כגון: אדמיניסטרציה, ספקים שונים והכלל הצרכני הידוע: להספיק כמה שיותר בכמה שפחות' (פחות כסף ופחות ימים).

הפלגות נופש כאן כדי להישאר. משנה לשנה יותר ישראלים בוחרים את חופשת השייט כמוצר המועדף עליהם. המשוואה הפשוטה של 'תמורה מלאה לכסף שאתה משלם' ( (value for money- מנצחת. בניגוד למקובל לחשוב, הרי שבשנים האחרונות אנו עדים לכך שהגם שצרכנים בודקים ומשווים, הרי שהם מבקשים לוודא שהם לא יצאו 'פראיירים', אבל אם בסוף הבדיקות, החדר המשודרג שלהם אכן עולה ב 1000$ יותר, הם יהססו הרבה פחות מלקחת אותו, כל עוד הם יודעים שזהו המחיר הטוב ביותר עבור מה ששילמו.

נחזור לאכזבה הגדולה של 2015 והיא העובדה שלמרות מה שלימדו אותנו לחשוב, עבודה מול

סוכן נסיעות או יועץ שייט, תביא לחסכון. חסכון בזמן (מחקר בארה"ב קובע כי הזמנה דרך סוכן

חוסכת בממוצע 4.5 שעות חיפוש על פני הזמנה ברשת) וחסכון בכסף.

עדנת מחודשת של יועצי השייט

הנה לפניכם כמה מקרים אמתיים מהשנתיים האחרונות: בסרטון מעולה שהעלתה חברת 'גורדון טורס' בעמוד הפייסבוק שלה, נראים זוג הורים שמתמרמרים על כך שחיכו לרגע האחרון ובכך חסמו בפניהם את האפשרות לצאת לחופשה במחיר נורמאלי. לקוחות אחרים החליטו לשמוע לעצות של מומחים ליום אחד ולהזמין קרוזים בחו"ל וכשהגיעו לאנייה והוסבר להם שהם לא יכולים לעלות לאונייה, ניסו ללא הואיל, לבקש סיוע מאותו עמוד פייסבוק שלפתע נאלם.

משפחה ישראלית בת 4 נפשות, שמעו לעצת "מומחה" מטעם עצמו והחליטו להזמין שייט

משפחתי באנייה שכל קהל היעד שלה הוא הגיל השלישי. זוג פנסיונרים היו בטוחים שהאונייה

לים הבלטי יוצאת מברלין ולא מוורמונדה מרחק שעתיים נסיעה ברכבת מברלין וחבריהם היו

בטוחים שברומא יש ים ולכן יסתדרו בכוחות עצמם, אלא שאז התברר כי אין ים ברומא ויש

לנסוע לעיר נמל, מרחק שעה וחצי נסיעה מרומא. וכך קיימים עוד ועוד דוגמאות, חלקן מצחיקות

וחלקן עצובות על לקוחות שבסך הכול חשבו שהם חלק מהמחאה הצרכנית אך בסופו של דבר

לא היה להם אפילו על מי לצרוח.

כן כן, סוכנויות הנסיעות בכל זאת יודעות מה הן עושות. זה המקצוע שלהם. הם משרינות

חדרים, מקבלות מחירים מועדפים, יודעים להתאים את החבילה בהתאם לתקציב ויודעים גם

לומר לך מהן האותיות הקטנות של חברות האינטרנט הגדולות ואכן החל ממחצית 2016 אנו

עדים לעדנה מחודשת של יועצי השייט.

 

שביל הזכוכית באוניות פרינסס
שביל הזכוכית באוניות פרינסס

זהו איננו מאמר 'קריאה למלחמה' כנגד אתרי האינטרנט. להיפך. כולנו רוצים מידע פתוח וישיר.

אלא שדווקא בגלל העולם שכל דכפין יכול להיכנס עליו ושאף חברת ענק (כפי שנחשף

באחרונה על בוקינג וחברותיה) ודאי לא עובדות 'לשם שמיים', הרי שיש לסוכן הנסיעות ויועץ

השייט את היתרונות המובהקים שלו: שפה, נגישות, ידע מקיף ואובייקטיביות וכן גם האפשרות

לפנות לערכאות במידת הצורך, מה שאין כך בעולם האינטרנט הגלובאלי. אז בדקו, קראו,

תשוו ותשאלו אבל בסוף? רכשו רק אצל יועץ שייט!

 

דברו איתנו

על הקרוז הבא שלכם!